Magician Leveling Guide

Download de uitgebreide versie als PDF-bestand.

Hieronder zal beschreven worden hoe je de talent points en skill points op kunt bouwen.

Opmerking: het is niet verplicht om je punten precies zo in te zetten, maar je kunt dit wel als richtlijn gebruiken.

Talent points

Wat door veel mensen geadviseerd wordt, is dat je LUK altijd 3 punten hoger is dan het level dat je bent. De rest van je talent points zet je op INT. Hou STR en DEX zo laag mogelijk. Als magiër heb je die niet nodig.

Voorbeeld:

Level LUK INT
10 13 De rest van je talent points
11 14 De rest van je talent points
12 15 De rest van je talent points
25 28 De rest van je talent points
50 53 De rest van je talent points

 

Opmerking: het kan zijn dat je voor sommige uitrustingen deels af moet wijken van deze manier, bijvoorbeeld als een level 22 staf vraagt om 27 LUK.

Skill Points

Aangezien MP een zeer belangrijk aspect is voor magiërs, is onderstaande indeling gebaseerd op het zo snel mogelijk verkrijgen van maximaal MP. MP Boost is zo ingedeeld dat deze zo snel mogelijk volledig is. Dit heeft als voordeel dat je veel MP hebt zodat je het lang vol kan houden in een gevecht voordat je MP op is.

Level Wat te doen? Welke skill?
8 +1 Energy Bolt
9 +3 MP Boost
10 +3 MP Boost
11 +3 MP Boost
12 +1, +2 MP Boost, Magic Claw
13 +3 Magic Claw
14 +3 Magic Claw
15 +3 Magic Claw
16 +3 Magic Claw
17 +3 Magic Claw
18 +3 Magic Claw
19 +3 Magic Guard
20 +3 Magic Guard
21 +3 Magic Guard
22 +3 Magic Guard
23 +3 Magic Guard
24 +3 Magic Armor
25 +3 Magic Armor
26 +3 Magic Armor
27 +3 Magic Armor
28 +3 Magic Armor
29 +3 Energy Bolt
30 +3 Energy Bolt

 

Op level 30 kun je kiezen voor je 2nd Job Advancement.