Magician Leveling Guide
Download de uitgebreide versie als PDF-bestand.
Hieronder zal beschreven worden hoe je de talent points en skill points op kunt bouwen.
Opmerking: het is niet verplicht om je punten precies zo in te zetten, maar je kunt dit wel als richtlijn gebruiken.
Talent points
Wat door veel mensen geadviseerd wordt, is dat je LUK altijd 3 punten hoger is dan het level dat je bent. De rest van je talent points zet je op INT. Hou STR en DEX zo laag mogelijk. Als magiër heb je die niet nodig.
Voorbeeld:
Level | LUK | INT |
10 | 13 | De rest van je talent points |
11 | 14 | De rest van je talent points |
12 | 15 | De rest van je talent points |
25 | 28 | De rest van je talent points |
50 | 53 | De rest van je talent points |
Opmerking: het kan zijn dat je voor sommige uitrustingen deels af moet wijken van deze manier, bijvoorbeeld als een level 22 staf vraagt om 27 LUK.
Skill Points
Aangezien MP een zeer belangrijk aspect is voor magiërs, is onderstaande indeling gebaseerd op het zo snel mogelijk verkrijgen van maximaal MP. MP Boost is zo ingedeeld dat deze zo snel mogelijk volledig is. Dit heeft als voordeel dat je veel MP hebt zodat je het lang vol kan houden in een gevecht voordat je MP op is.
Level | Wat te doen? | Welke skill? |
8 | +1 | Energy Bolt |
9 | +3 | MP Boost |
10 | +3 | MP Boost |
11 | +3 | MP Boost |
12 | +1, +2 | MP Boost, Magic Claw |
13 | +3 | Magic Claw |
14 | +3 | Magic Claw |
15 | +3 | Magic Claw |
16 | +3 | Magic Claw |
17 | +3 | Magic Claw |
18 | +3 | Magic Claw |
19 | +3 | Magic Guard |
20 | +3 | Magic Guard |
21 | +3 | Magic Guard |
22 | +3 | Magic Guard |
23 | +3 | Magic Guard |
24 | +3 | Magic Armor |
25 | +3 | Magic Armor |
26 | +3 | Magic Armor |
27 | +3 | Magic Armor |
28 | +3 | Magic Armor |
29 | +3 | Energy Bolt |
30 | +3 | Energy Bolt |
Op level 30 kun je kiezen voor je 2nd Job Advancement.
- Ice/Lightning
- Fire/Poison
- Cleric
Maak jouw eigen website met JouwWeb